Версія: УКР РУС
Є аккаунт?

Забули пароль?

Увійти за допомогою соц сетей:

Читання від “Всеосвіта”

Опубліковано: 24 Ноября 2018, 20:12:26, Переглядів: 50, Рубрика: , автор статті: Ужгород Інфо
Читання від “Всеосвіта”

Читання є однією з найголовніших навичок у нашому житті, яке тісно пов’язане з мовною діяльністю та її розумінням. Це здатність до сприйняття записаної інформації.

Як процес читання може бути оглядове та навчальне. Оглядовим читанням ми користуємось переглядаючи швидко інформацію, не заглиблюючись у її зміст. А от під час навчання або коли ми конкретно щось шукаємо, то використовуємо навчальне глибоке читання. Окрім практичного значення, читання сприяє підвищенню рівня освіченості людини, реалізує пізнавальну функцію мови, збагачує словниковий запас та допомагає в процесі мислення краще висловлювати власні думки. Наша мова, завдяки читанню, стає більш досконалою, гарною, літературною та правильною.

Сучасна українська школа в зв'язку з переходом до нової концепції освіти, що в центрі всього ставить дитину та її індивідуальність, визначає перехід в навчанні від текстоцентричної парадигми навчання до читацькоцентричної. Це здебільшого пов’язане з тим, що раніше дітей змушували досконало вивчати тексти, образи та критика мали бути спрямовані лише за визначеними напрямками, тексти розбирались також системно. Майже не було простору для творчості.

Сучасна парадигма навпаки хоче спонукати дітей до вільного читання, адже не може існувати єдиної думки щодо твору, образів, сюжетів. Кожна людина індивідуальна та інтерпретує інформацію відносно власних суджень та уявлень, цінностей.

Так в Новій Українській Школі для розвитку саме критичного мислення активно використовується технологія читання та письма. Вона сприяє розвитку активного навчання та мисленнєвої діяльності учнів. Сутність технології полягає в тому, що під час читання, учні мають можливість осмислювати твори самостійно, за допомогою своєї уяви, тим самим пов’язуючи нову інформацію із вже отриманою. Це спонукає їх в подальшому до розвитку допитливості, постановки складних питань та висунення оригінальних ідей. Діти дискутують, активно взаємодіючи з текстами, створюють власні письмові роботи. Вчитель виконує лише роль помічника, він не нав’язує власне розуміння, а дає дітям право самостійно інтерпретувати прочитане та на загальному обговоренні прийти до спільних висновків.

В подальшому такий підхід сприяє становленню демократично налаштованої особистості.

В даному розділі міститься необхідна інформація для навчання дітей читанню як процесу, поради з вимови різних звуків, формування навичок тої чи іншої діяльності, різні вправи та ігри, спрямовані на вияв інтересу до читання, підбірки літературних творів, віршів тощо.

Поділіться цим з друзями:

Мітки: 1,

Мы в соцсетях
↓ Подписывайтесь! ↓
Останні новини
Сьогодні, у перший день фестивалю головній сцені свята свої таланти демонстрували творчі колективи ЗОШ №19, давали майстер-класи юні фехтувальники, інструктори ArbuZumba. - Читати далі
Трудові мігранти з України все більше схиляються до легальне роботі в Польщі по ряду причин: сусідство двох країн, близькість додому, невеликі витрати коштів і часу на дорогу, і головне - довгоочікуваний Повинні заробіток. - Читати далі
У соцмережах все частіше повідомляють про збільшення випадків з укусами ужгородців незвичайними павуками. П - Читати далі
Під мостом, неподалік "Акваріопарка", в обласному центрі Закарпаття, на березі річки Уж виявлено тіло ме - Читати далі
Дорожники вражають ... Вулицю Собранецьку в Ужгороді, деякий час назад капітально відремонтували - Читати далі