Що загрожує українцям з нерозмитненими авто

У Верховній Раді лежать кілька законопроектів. Так, в парламенті зареєстровано чотири проекти закону, які пропонують збільшити термін перебування іноземних автомобілів.
Законопроект №1393 збільшує термін транзиту для автомобілів до 30 днів;
Законопроект №1393-1 - до 60;
Проект №4473 пропонує збирати по 408 грн за право перебувати нерозмитнених авто 30 днів;
Законопроекти №2359а і №4223 дозволяють громадянам України ввозити автомобіль з іноземною реєстрацією на рік без додаткових вимог.
Також в листопаді 2016 року Державна фіскальна служба внесла до профільного комітету Верховної Ради пропозицію розбити митні платежі по 0,25% від вартості автомобіля на місяць. Це розтягнуло б виплату податків на 33,3 року. Однак експерти розкритикували таку ініціативу, оскільки, за їхніми словами, машина за цей час перетвориться в металобрухт.
Схожу ідею для нерозмитнених автомобілів старше п'яти років озвучував нардеп Володимир Парасюк. Він пропонує, щоб власники автомобілів з іноземною реєстрацією, які не відповідають екостандартам Євро-5 - а такі машини не можна розмитнити за законодавством, - платили щороку по 6000 грн. Для цього їм потрібно буде отримати номери зі спеціальним індексом.
Також комітет податкової і митної політики недавно порекомендував парламенту розглянути законопроект №4932. Якщо його приймуть, водіям авто на іноземній реєстрації доведеться платити два євро в день.
Однак жоден із законопроектів не пропонує знизити податки на розмитнення.
"Коли податки високі - люди шукають обхідні шляхи і ухиляються від розмитнення авто. Проблема не тільки з литовськими та польськими номерами. У Харківській і Сумській областях повно машин з російською реєстрацією, так як в РФ автомобілі дешевше", - розповідає Олег Назаренко.
Самі власники нерозмитнених автомобілів хочуть не тільки зниження податків, а й скасування екостандарта Євро-5. Він не дозволяє ввозити в Україну автомобілі, вироблених раніше 2010-го. А з наступного року в країні набуде чинності Євро-6 - автомобілі за цим стандартом почали виробляти в 2015 році.
"Пересечнікі" в основному купують автомобілі застарілих стандартів - вони в два-три рази дешевше. На сайті оголошень українцям за 1500-2000 доларів пропонують купити нерозмитнені автомобілі 1997-2010 років випуску.
"Ми пропонуємо зафіксувати пільгові ставки акцизу прийняті влітку 2016- го на постійній основі або прибрати вимогу про Євро-5. А також ввести податкову амністію для автомобілів, які вже їздять транзитом. Дати можливість таким людям розмитнити автомобіль за пільговою ставкою акцизу", - говорить Василь Антонюк, заступник голови Західноукраїнської асоціації власників транзитних автомобілів у Львові.
Така ж проблема є і в Молдові. Але уряд ввів 70% -у знижку на розмитнення автомобілів, щоб боротися з нелегальним ввезенням машин з ЄС.
Як карають порушників закону
Адвокат по митному праву Ольга Ніколаєнко відзначає, що в Україні законодавство дозволяє боротися з нелегальними авто штрафами та конфіскацією. Однак в країні слабо взаємодіють митна служба і поліція.
"Поліція не може відстежити, в якому режимі і на яких підставах перебуває той чи інший автомобіль з іноземною реєстрацією. Є морально-етична проблема: ми розуміємо, що громадяни можуть і повинні користуватися дешевими авто, а з іншого боку - є міжнародні зобов'язання і правові норми. Оскільки держава посіла бездіяльну позицію - проблема з нерозмитненими автомобілями нарощується, як сніжна куля. Вже зараз власники нерозмитнених авто вимагають особливих умов. Згідно із законом потрібно складати протоколи і вилучаючи ать такі автомобілі. Законодавчо все врегульовано, але нічого не виконується ", - відзначає виконавчий директор об'єднання" Митні адвокати ".
Без реєстрації їздити на машині з іноземними номерами українці можуть п'ять днів в одній області і десять днів - при пересуванні в декількох областях. Іноземцю користуватися нерозмитненою машиною годі й більше одного року.
Якщо автомобіль знаходиться на одну добу більше, ніж належить митним кодексом, водієві загрожує штраф в 85 гривень. Якщо ж авто затрималося в країні від 1 до 10 діб - доведеться заплатити штраф у розмірі 3400 гривень, більше 10 діб - 8500 гривень. Якщо автомобіль належить іноземцю, а за кермом українець - машину можуть конфіскувати. А машину українця можуть заарештувати в тому випадки, якщо він відмовиться платити штраф.
Що загрожує українцям, які порушили митний кодекс:
Автомобіль затримався в Україні на добу - штраф 85 гривень
Від 1 до 10 діб - штраф 3400 гривень
Більше 10 діб - штраф 8500 гривень
Відмовився платити штраф - автомобіль заарештують.
Якщо ж іноземець завіз в Україну автомобіль, а повернувся на батьківщину без нього - українські правоохоронні органи можуть звернутися в країну резидента з вимогою оштрафувати порушника. Крім того, машини без реєстрації можуть оголосити в розшук.
За статистикою в Україні близько 50 тисяч нерозмитнених машин, за неофіційними даними - один-півтора мільйона. Кожні п'ять днів українці з незареєстрованими авто повинні перетинати кордон.
Джерело: ua-reporter.com
Мітки: Україна, Закарпаття, Ужгород, , , , ,